23 september Restless River van The Magic Numbers

15 Mei...oef...ik schrik me dood. Zit er al zo'n lange tijd tussen twee updates? Ik ga mijn leven beteren. Vakantie is geen excuus meer en het is nog leuk werk ook.
Tijdens het Eurosonic festival in 2007 zijn Nynke en ik getuige geweest van een van de meest magische concerten uit onze rijke geschiedenis, namelijk dat van The Magic Numbers.
Muziek zonder opsmuk maar wel heel verfijnd en vooral erg feelgood. Het type band waar ik jaloers op ben dat ik er zelf niet in drum. In 2010 verscheen hun nieuwe cd. Een heel ander type cd dan de eerdere twee. Veel laagjes, violen, zang, gitaar leidt tot een soort wall of sound die ik nog ken van de vroegere cd's geproduceerd door Phil Spector. Dit werd door iedere fan gewaardeerd, maar het raakt mij diep.
De sympathieke bandleden hebben deze laagjes uit elkaar gerafeld en het ons aangeboden om zelf te mixen. Ik heb er veel plezier aan beleefd. Ik zou zeggen mix er wat moois van.