2 maart 2010

Vandaag is het een feestelijke dag. Mijn eigen website is online. Hopelijk spreekt deze site jullie net zoveel aan als hij mij doet. Het onderdeel Glasbak waar je nu zit is een dynamische pagina. Het is mijn bedoeling jullie van veel, heel veel dingen op de hoogte te houden. En dat gaat natuurlijk over duurzame zaken maar ook over persoonlijke dingen. Mijn hobby’s (onder andere muziek luisteren en maken, natuurbeleving) zaken die mij opvallen, leuke nieuwsfeiten, filmpjes, foto’s. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Deze site is het prachtige eindresultaat van een vrij lang proces waar erg veel mensen aan meegedacht en meegewerkt hebben. Ik wil deze helpers graag allemaal chronologisch bij langs gaan.

Allereerst natuurlijk Dieuwer de Lange die het bijzondere logo heeft vormgegeven dat je ziet op iedere pagina. In een arrogante bui zeg ik wel eens dat het de letters M en G zijn die gedraaid zijn. In het midden is een fluoriserend blokje. Dat ben ik. Als je de M en de G een draai zou geven wordt de M een G. Kortom: alles draait om mij. (In het dagelijks leven ben ik veel bescheidener) Meer over Dieuwer op www.dieuwer.nl En, oh ja, huur haar in want ze is naar mijn weten de eerste klimaatneutrale vormgever in Nederland.

Greetje Bijleveld heeft de stijl prima over kunnen brengen in de vormgeving van deze site. Ik had de indruk weinig woorden nodig te hebben om het voor haar begrijpelijk te maken. Haar ideeën spraken mij direct aan. (www.greetjebijleveld.nl)

En hoewel ik de intentie heb mijn creatieve schrift bot te vieren op deze blog, heb ik voor de teksten op mijn site met veel genoegen een beroep gedaan op de kwaliteiten van Martijn de Groot (www.martijndegroot.com). Binnenkort gaan we dit heuglijke feit vieren met een goed glas whisky (of is het een glas goede whisky?)

De prachtige foto’s in de buurt van het Leekstermeer zijn gemaakt door Alfred Oosterman (www.alfredoosterman.nl) . Het was geen sinecure omdat de foto’s aan strenge vormregels gehouden moesten worden. Sneeuw was taboe en dat was nou net iets dat we deze winter in het Noorden in overvloed gehad hebben. Deze foto’s zijn precies op het juiste moment gemaakt want de dag erop was de wereld weer wit.

De technische kant van de bouw van www.vanderglasmilieuadvies.nl was godzijdank in de goede handen van Marcel Pol. (www.marcelpol.nl)

En daarbij verklaar ik deze site voor geopend. Ik hoop jullie regelmatig te mogen bezoeken hier.

En natuurlijk zie ik jullie ook graag in levenden lijve en kunnen we met passie praten over ons vuur: het milieu, duurzaamheid, politiek, zondagvoetbal, concerten, dochters, zonen en wat al niet meer buitengewoon interessant is.

En natuurlijk let’s talk business.

2 maart 2010

Mijn vriendin en ik hebben een traditie dat we jaarlijks een compilatie cd samenstellen van onze aankopen van dat jaar. Maart is niet alleen de geboortemaand van mijn website maar ook de geboortemaand van het cd’tje Best of 2009. Ik kan al wel verklappen wat de titel van de cd gaat worden namelijk Passage to the Sun. En een nummer dat me altijd weer ontroert is het nummer Anna van Hello Saferide.