22 april 10:10

Ik ken geen mens die het koud laat dat het klimaat aan het veranderen is. En klimaatsceptici ken ik niet in mijn omgeving, of ze willen niet dat ik ze als zodanig ken. Kortom: bijna iedereen wil wel iets doen voor een beter klimaat. Des te vreemder dat de wereldtop er in Kopenhagen niet uit is gekomen.
Maar als de politici niet ver genoeg kunnen denken dat doen we het toch gewoon zelf :)
Met de actie 10:10 zetten deelnemers zich in om in 2010 10% minder CO2 uit te stoten dan nu. Natuurlijk doet Van der Glas Milieuadvies ook mee. Het wordt nog wel een beetje een puzzel. Vorige week is bij mij thuis een maatwerkadvies uitgevoerd door het Informatiepunt Duurzaam Bouwen. Ik woon (en werk) al in een label A huis, mijn gas en elektricteit zijn groen en ik bezit geen auto. Mijn streven is uiteindelijk klimaatneutraal te werken. En 10% besparen op 0 kg. CO2?
Ik raad jou aan je ook aan te melden op www.1010nl.org .
Als iedereen dat dan ook aan mij meldt kunnen we misschien lokaal elkaar op de hoogte houden en kijken of we ons streven ook realiseren.
Succes!
Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van mijn vooruitgang. En een eerste tip: als je zelf ook een maatwerkadvies laat uitvoeren bespaar je makkelijk 10% en je krijgt het bijna voor niets door een subsidie van Meer Met Minder. Klik hier