Van der Glas Milieuadvies sponsort het Internationaal FilmFestival Rotterdam in Groningen

Als filmfan ben ik regelmatig te zien in het Forum Images aan het Hereplein. Jaarlijks hoogtepunt is het vijfdaagse filmfestival. Het is een satellietfestival van het grote filmfestival van Rotterdam. Dit jaar heb ik voor het eerst financieel bijgedragen aan de organisatie van dit festival. 

Mijn logo was zichtbaar voorafgaand aan iedere film (even zoeken, links in het midden)

Van 3 tot en met 7 februari vond dit festival plaats in Groningen. In die tijd heb ik tien films gezien. Genieten! Ik steun dit festival graag om zo de culturele sector een hart onder de riem te steken. Iets waar ik zo van genieten verdient het om financieel ondersteund te worden.

Mijn top drie van beste films van dit jaar is:

1. Land of Mine. Indringende film over Duitse dwangarbeiders na WOII die een strand vol mijnen moeten opruimen.


2. Men and Chicken. Net als Land of Mine ook een Deense film. Absurdistische film over twee broers die op zoek gaan naar hun biologische vader. Hilarisch en liefdevol gemaakt.


3. Californiá. Dit was voor ons de ideale zondagochtend feel good film. Een meisje uit Brazilië droomt van een reis naar haar oom in Californië. Dit loopt anders. En dit allemaal tegen het licht van de jaren 80 met bijpassende muziek.